آخرین بروز رسانی: 13ام خرداد, 1403

فرشینه کنفی چیست ؟

فرشینه کنفی : هر از گاهی از ما سوال می […]

فرشینه کنفی :

هر از گاهی از ما سوال می شود که آیا فرش های کنفی را تمیز می کنیم یا اینکه مشتریان ما نظر ما را در مورد فرش های کنفی در مقابل سایر انواع سنتی تر مواد الیاف طبیعی می پرسند…

آیا آنها خوب مقاومت می کنند؟  آیا آنها دوستدار محیط زیست هستند؟… و غیره. فرشینه‌ها معمولاً با الگوها و طرح‌های متنوعی تزئیین شده‌اند. و از جنس‌های مختلفی همچون کنف، ابریشم، پشم، کتان، حصیر و نخ های پلی استر ساخته می‌شوند.

ما همه انواع فرش از جمله کنف را تمیز می کنیم. شاید حتی سیزال یا جوت، اما ما به ندرت در مورد کنف به عنوان یک فرش الیاف طبیعی فکر می کنیم. با این حال، همانطور که مشخص است، کنف را می توان فرش کرد و از آن ساخت.

فرشینه‌ها اغلب دارای طرح‌هایی هستند که بافت و نقش‌های مختلفی را به خود دارند. از جمله نقش‌هایی که در فرشینه‌ها مشاهده می‌شوند، نقش‌های گل و بوته، نقش‌های هندی، نقش‌های چینی و… است.

همچنین در تزئین فرشینه‌ها از رنگ‌های مختلف و شاد استفاده می‌شود و این رنگ‌ها معمولاً برای جلب توجه و ایجاد حس زیبایی و شادابی در مراسم‌ها انتخاب می‌شوند.

در کل، فرشینه‌ها یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوع فرش‌های تزئینی هستند که به عنوان یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون مراسمات و تشریفات استفاده می‌شوند.

بزرگترین مشکل کنف فرضیات مردم است که گیاهان شاهدانه و شاهدانه (معروف به گیاهان ماری جوانا) یکی هستند، اما اینطور نیست. آنها 2 گونه مختلف از یک گونه گیاهی هستند. (مثل گربه خانگی و ببر یا گریت دین و داشوند).

 

چندین تفاوت واقعی بین خود گیاهان وجود دارد:

کنف – ساقه های محکم و بلند با جوانه های گلدار کم یا بدون گل.

شاهدانه – گیاهان کوتاه‌تر و پرپشت‌تر با غنچه‌های گلدار فراوان.

کنف – محتوای THC بسیار کم (0.03٪ یا کمتر).

شاهدانه – محتوای THC بالاتر (می تواند تا 30 درصد باشد).

کنف – کنف مصارف تجاری زیادی مانند طناب، کاغذ، پارچه و سوخت های زیستی دارد.

حشیش – صرفاً به دلایل دارویی و تفریحی رشد می کند.

همانطور که اشاره شد، کنف مصارف تجاری و صنعتی زیادی دارد که یکی از آنها قالیچه است. مانند سایر فرش های الیاف طبیعی، آنها نیز دارای نقاط مثبت و منفی هستند:

مزایای فرش کنفی:

فرشینه‌ها معمولاً با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و از کیفیت مرغوبی برخوردارند. به همین دلیل، فرشینه‌ها دارای ماندگاری بالایی هستند و می‌توانند برای مدت طولانی در شرایط خوبی باقی بمانند.

دوام – الیاف کنف به دلیل دوام خود شناخته شده اند و فرش های کنفی را قوی و ماندگار می کنند و گزینه ای عالی برای خانه ها یا اداره ها تبدیل می کند.

ضد حساسیت – فرش های کنفی ضد حساسیت هستند و آن ها را گزینه ای عالی برای افراد حساس به آلرژن ها می کند. آنها مانند برخی مواد دیگر گرد و غبار را به دام نمی اندازند یا مواد حساسیت زا را در خود جای نمی دهند و کیفیت هوای داخل خانه را افزایش می دهند.

سازگاری 100% با محیط زیست – کنف یک ماده بسیار پایدار است. این گیاه به حداقل آب، بدون آفت کش نیاز دارد و به سرعت رشد می کند و آن را به گزینه ای سازگار با محیط زیست برای فرش تبدیل می کند. کشت آن به بهبود سلامت خاک کمک می کند و می تواند بخشی از چرخه کشاورزی احیا کننده باشد.
ساخت فرشینه کنفی کوچک (پادری) معمولا از نخ های کنفی 5لا بافته می شوند. و برای فرشینه های بزرگتر (جلو مبلی) از طناب 4 یا 6 و یا 8 میلی متر استفاده می کنند.

معایب فرش کنفی:

رنگ – الیاف کنف ممکن است به دلیل ترکیب ارگانیک گیاه دارای تغییرات رنگ طبیعی باشند. در حالی که این می تواند زیبایی منحصر به فردی را اضافه کند، اما ممکن است برای کسانی که به دنبال رنگ یا الگوی یکنواخت هستند مناسب نباشد.

بافت – در حالی که فرش‌های کنفی بادوام هستند، می‌توانند در لمس خشن باشند، به‌ویژه زمانی که با مواد نرم‌تری مانند پشم یا پنبه مقایسه می‌شوند. برخی از افراد ممکن است بافت را کمتر راحت بدانند، به خصوص برای نشستن یا راه رفتن با پای برهنه.

کنف راه خود را در صنایع مختلف از جمله ساخت فرش های بادوام و سازگار با محیط زیست پیدا کرده است. در حالی که فرش های کنفی دوام و پایداری را ارائه می دهند، ممکن است به دلیل بافت و تنوع طبیعی برای همه مناسب نباشند. درک این مزایا و معایب می تواند به تصمیم گیری آگاهانه از فرش های کنفی برای محل زندگی یا کار و …شما کمک کند.

برای خرید انواع طناب کنفی وارد فروشگاه شوید.

محصولات کنفی ما در صفحه اینستاگرام قابل مشاهده و بررسی می باشد.